Sabtu, 6 Jun 2009

TOK GURU NIK AZIZ


Saya kagum betoi dengan Tok Guru ni. Dah 80 tahun lebih tetapi masih mampu berdiri berceramah sana sini.Tak kenal penat letih, istiqomah dalam misi dakwahnya.Jadi malulah kita kalau nak komplen letih berdakwah berkuliah. Sebab tu mengambil semangat perjuangan Tok Guru saya maintain juga semua kuliah-kuliah dan ceramah bulanan yang saya kendalikan sejak 10-15 tahun lalu.

Walaupun nak banding saya dengan Tok Guru saya ingat tak sampai 00.01% pun, tapi saya akan berusaha insyallah.Tok Guru dalam amanatnya menyatakan bahawa tanggungjawab yang paling penting ialah menyebarkan risalah Islam. Dan Tok Guru mintak para perwakilan dan hadirin supaya bila kembali ketempat masing-masing janganlah sibuk sangat dengan soal kedudukan dan jawatan, tapi perhebatkan lagi menyebar dakwah Islam.

Moga amanat Tok Guru itu akan dijadikan bekalan oleh perwakilan dan hadirin yang datang malam ini insyallah.Selepas ceramah habis kami dijamu makan nasi. Saya dok semeja dengan Sheikh Marwan dan YAB Tan Sri Khalid. Seronok juge dengar macam-macam story dari sahabat-sahabat Hamas ni. Moga ALLAH memelihara kita semua dan memberi kita hidayahNya dan istqomah dalam perjuangan menyebar risalah Islam insyallah.

(sebahagian tulisan dari : Blog Zulkifli - Ceramah Perdana )

Tiada ulasan: